7 nasvetov za učinkovito upravljanje terjatev in preprečevanje poslovnih tveganj

Trenutne gospodarske razmere lahko v številnih podjetjih povzročijo velike težave z denarnim tokom. Za preživetje teh podjetij je ključnega pomena preprečevanje zamud pri plačilih ali izterjava terjatev. Da bi vam pomagali pridobiti vpogled v lastno upravljanje terjatev in izboljšati preprečevanje poslovnih tveganj, vam ponujamo 7 nasvetov za boljšo zaščito vašega podjetja:

1. Vzpostavite neposreden stik s podjetjem, ki ni vezan le na prodajalca

Upravljanje prodaje in upravljanje terjatev sta dve ločeni funkciji.
Svetujemo vam tudi, da vzpostavite jasna pravila za odobravanje kreditov strankam, vključno s kreditnimi pogoji, kreditnimi limiti in plačilnimi roki. In te politike vnaprej sporočite strankam, da se izognete nesporazumom.
Razmislite lahko tudi o ponudbi popustov ali drugih spodbud za stranke, ki svoje račune plačajo predčasno. S tem lahko spodbudite pravočasna plačila in izboljšate denarni tok.

 

2. Preučite podjetje

Preglejte njihovo kreditno zgodovino, bonitetno oceno in zgodovino plačil. S tem se lahko izognete strankam, ki bodo verjetno zamujale s plačili. 
Če za to nimate sredstev, to namesto vas stori družba Coface. Preverite naša poslovna poročila, našo bonitetno oceno ali rešitve Coface kreditnega mnenja za upravljanje kreditnih tveganj.

 

3. Bodite obveščeni tako, da se pogovarjate s svojimi kolegi

Z včlanitvijo v gospodarsko združenje v vašem sektorju lahko redno spremljate svoje poslovne partnerje tako, da se pogovarjate z ljudmi, ki prav tako delajo z njimi.

 

4. Zavarujte svoje poslovne transakcije

Zaščitite svoje podjetje s zavarovanjem terjatev: tako lahko ocenjevanje in spremljanje svojega portfelja prepustite zunanjemu izvajalcu, dobite zajamčena plačila in koristite storitve izterjave dolgov.

> Več o rešitvah kreditnega zavarovanja družbe Coface

 

5. Ne odobravajte zlahka zamud plačil

Če stranka zamuja s plačilom, ji takoj priskočite na pomoč in jo opomnite na njeno obveznost. S tem se lahko izognete dolgotrajnim zamudam in morebitnim neplačilom. 

In ne pozabite, da se vam lahko pomanjkanje odločnosti na začetku maščuje.

 

6. Zadržite ali zahtevajte dokazilo

Hranite ali zahtevajte dokumente, ki potrjujejo, da je bilo blago dobavljeno ali kupljene storitve opravljene. Zagotoviti morate, da stranka ne bo imela izgovorov za kasnejše zadržanje plačila. 
Bodite pozorni. Pri dogovarjanju o posebnih plačilnih pogojih bodite razumno prilagodljivi, vendar ne pozabite v celoti dokumentirati vseh dogovorov ter te skrbno spremljati.

 

7. Spremljajte stanje terjatev z namenskimi orodji

Razmislite o uporabi tehnologije za avtomatizacijo postopkov upravljanja terjatev, kot so preverjanje stanja terjatev, izdajanje računov in opomniki za plačilo. S tem lahko racionalizirate delovanje in zmanjšate število napak.
Redno spremljajte boniteto svojih strank in tako zagotovite, da stranke izpolnjujejo svoje plačilne obveznosti. Tako boste lažje zgodaj prepoznali morebitne težave in sprejeli korektivne ukrepe. 
Coface ponuja učinkovite rešitve za spremljanje, s katerimi boste obveščeni, ko se stanje ene od vaših strank spremeni.

 

Bonus nasvet: Poiščite strokovni nasvet

Če niste prepričani o najboljših načinih upravljanja terjatev: poiščite nasvet finančnega strokovnjaka ali družbo za upravljanje terjatev, kot je Coface. Zagotovimo vam lahko smernice o tem, kako učinkovito upravljati s terjatvami in se izogniti poslovnim tveganjem. 

> Stopite v stik z nami!