Umetna intiligenca: Nova prelomnica v industriji?

Ob zaključku Mednarodne konference o umetni inteligenci v Franciji se vse večja uporaba generativne umetne inteligence v podjetjih sprevaja v številne razprave (ki jih spremljajo tudi nerealna pričakovanja). Hiter napredek na tem področju ni več omejen zgolj na vodilna podjetja v tehnološkem in storitvenem sektorju, temveč vpliva na vsa podjetja in globalno trgovino. Od procesov do izdelkov – katere priložnosti in tveganja prinaša implementacija umetne inteligence v proizvodnem sektorju in upravljanju kreditov?

Rast, produktivnost, konkurenčnost: makro in mikro – ista bitka!

Z vidika podjetja ali v nacionalnem merilu so lahko vprašanja v zvezi z uporabo umetne inteligence zelo različna. Kljub temu se tako na makro kot na mikroekonomski ravni pojavljajo tri glavna vprašanja: rast, produktivnost in konkurenčnost. Po obdobju navdušenja in preizkušanja se 'mehurček generativne umetne inteligence' zdaj premika v fazo produktivne uporabe te tehnologije, na široko in integrirano v trajnostne ekonomske modele.

Med nastajajočimi izzivi bo naglica po konkurenčnosti dejansko povzročila neravnovesja med državami in podjetji. In ključna sprememba: čeprav lahko igralci delajo napake, si po napaki na tem področju ne bodo vsi opomogli z enako hitrostjo.

Tisti, ki bodo obvladali umetno inteligenco, bodo imeli koristi od povečanja produktivnosti in strateške prednosti. Vendar pa je izziv najti ravnotežje med močjo in odgovornostjo: umetna inteligenca je vzvod za rast in vir produktivnosti, a tudi dejavnik etičnih, družbenih, okoljskih in geopolitičnih tveganj.
Acculturacija odločevalcev je prav tako ključna za podjetja, še posebej, ker je umetna inteligenca še vedno razvijajoče se področje, kot smo nedavno videli pri DeepSeek, ki je številne prepričanja, ki so veljala za nespremenljive resnice, postavila na glavo.

Aurélien Duthoit, ICT sector ekonomist, Coface.

Ali vsa podjetja igrajo za isto ligo?

Medtem ko je umetna inteligenca tehnološka revolucija s posebnostjo, da vpliva na vsa podjetja na vseh ravneh, se njeno sprejetje dogaja v kontekstu suverenosti, naložbene politike in tržnega deleža, ki ga na svetovnem prizorišču prevladujejo ameriška in kitajska podjetja. Prednjačijo ameriška podjetja, kot so Google, Microsoft, Amazon, Meta, Oracle in Apple, ki so leta 2024 vložila več kot 160 milijard dolarjev, predvsem v izgradnjo podatkovnih centrov za usposabljanje svojih modelov umetne inteligence, in skoraj 500 milijard, ki jih je Donald Trump napovedal v okviru projekta Stargate. Dobro gre nekaterim kitajskim podjetjem, kot so Baidu, Tencent in Alibaba, katerih skupne naložbe znašajo 15 milijard dolarjev. Po drugi strani pa je v Evropi težko prepoznati katerokoli podjetje, ki bi investiralo v tolikšnem obsegu.

Tempo sprejemanja umetne inteligence se zelo razlikuje, tako med različnimi sektorji kot tudi znotraj posameznih sektorjev. Odvisen je od regulativnih dejavnikov, stopnje razvitosti podatkov in razpoložljivih virov.
Sektorji, osredotočeni na tehnologijo, imajo koristi od ugodnega regulativnega okolja, velikih količin strukturiranih podatkov in pomembnih IT virov. Vendar pa umetna inteligenca koristi tudi nekaterim drugim sektorjem, kot sta trgovina in industrija, ki sta že močno osredotočena na digitalizacijo svojih poslovanj. V tem pogledu umetna inteligenca ni vprašanje, omejeno zgolj na tehnološka podjetja!

Carine Pichon, izvršna direktorica podjetja Coface za Francijo, Zahodno Evropo in Afriko.

Umetna inteligenca, integrirana v rešitve za stranke in obvladovanje komercialnih tveganj

Čeprav tema umetne inteligence ni nova, je ponovno pritegnila pozornost z razvojem generativne umetne inteligence in načini uporabe, ki so zdaj bolj dostopni širši javnosti. Znotraj podjetij pa je mogoče opaziti tudi horizontalni razvoj: umetna inteligenca je bila sprva preizkušena le v nekaj funkcijah (IT, tveganja), nato pa se je postopoma širila v druge področja (HR, finance), ob tem pa je uporaba rasla eksponentno.

V tem kontekstu je vprašanje primerov uporabe zaskrbljujoče: kako lahko umetno intiligenco integriram, sprejmem in prilagodim dejavnostim mojega podjetja? Katere konkretne koristi lahko prinese naročnikom? Kako lahko umetna inteligenca izboljša oceno poslovnih tveganj?

Svoje izkušnje in inovativne strategije na tem področju delita dva globalna voditelja:

  • Schneider Electric, vodilni svetovni proizvajalec industrijske tehnologije, ki je sprejel umetno inteligenco za dobrobit svojih strank. . . kot tudi obvladovanje kreditnega tveganja!
  • Sonepar, vodilni svetovni proizvajalec električne opreme za profesionalce, ki uporablja umetno inteligenco za zagotavljanje usklajene izkušnje na različnih kanalih in oblikovanje prilagojenih rešitev za svoje stranke.

Raziščite vse izzive, tveganja in priložnosti umetne intiligence,ki predstavlja pravi industrijski prelom, skupaj z našimi strokovnjaki, tako da si ponovno pogledate prenos dogodka Coface Country Risk Conference 2025.

Avtorji in strokovnjaki